Omenamehu.org
PURISTAMO · MEHUWIKI · TALK
05.07.2009, 03:39:01 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

iTried.org: M-Audio Audiophile 2496 · Pentax K200D · Wacom Bamboo Fun A5
Snadiomena.net: Ammuskelua Arlingtonin Apple Storessa · iPhonesta löytyi paha haavoittuvuus · iPhone 3GS Suomeen heinäkuun lopussa
Macsanomat: Henkilöstösaston ohjeita kiiltävien näyttöjen käyttäjille · Hopeisen Omenan kesätapaaminen · WWDC on alkanut
Uutiset: Oletko lukenut Omenamehu.org:n peruskirjan?

Etusivu   Ohjeet Haku Tietosuoja Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tykin kalibrointi?  (Luettu 4063 kertaa)
lsippu
Käynyt

Profiili WWW
« : 18.09.2005, 14:49:47 »

Hei..
Miten olette kalibroineet datatykkinne.
Aiemmin kalibroin tykin ja kannettavani tällä:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/9995
ilmaiseksi kohtuullinen työkalu, kun siinä saa kanavat erikseen, sekä lisäksi vaalean-keski- ja tummanpään kalibroitua yksilöllisesti.
Luodut "profiilit" voi tallentaa normaalisti ColorSync-kansioon.
Nyt ilmestyi Pantonelta uusi päivitys, myöskin ilmainen Spyder2 Pron käyttäjille.
http://www.colorvision.com/sup_dl-upgrades.shtml
Tein eilen Syderillä profiilin tykilleni ja täytyy myöntää että eka kertaa olen tykkiini 100% tyytyväinen.
Aiemmin nämä tykinkalibrointilaitteet maksoivat maltaita, nyt onnistuu tosi helposti samalla
laitteella millä kalibroin näytöt. Ainoastaan ekstrana tarvitsin USB jatkon, kun spyderi tarvitsee
asemoida n. 30cm etäisyydelle kankaasta.
L. Sippu
tallennettu

Kannattaako enää edes elää, sillä Anttonen hautaa niin halvalla?
isott
Tuore
*

Profiili
« Vastaus #1 : 19.09.2005, 07:35:42 »

Kah vain, olen aina kuriositeettinä miettinytkin millä tykkien kalibrointi onnistuisi, olen kyllä tiennyt että onnistuu. Ilmeisesti sain juuri hyvän syyn ostaa spyder 2 jos sillä onnistuu. Vai onnistuuko myös ykkösellä mihin itse olen toistaiseksi tyytynyt?
tallennettu
lsippu
Käynyt

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 19.09.2005, 09:35:36 »

Lataa tuo softa ja kokeile, ilmeisesti kalibrointiin ei vaikuta Spyderin fyysiset ominaisuudet
vaan tuon ohjelman soveltuvuus?
L. Sippu
tallennettu

Fotari
Tuore
*

Profiili
« Vastaus #3 : 28.09.2005, 10:29:29 »

Minulla on hyviä kokemuksia vanhemmasta Spyderista, mutta sillä ei voi kalibroida tykkiä, eikä
Lcd-näyttöä. Tosin en tiedä saako siihen ostettua suodinta ja reikälevyä joka vaihdetaan, kun
kalibroidaan lcd-näyttö. Olen kysynyt asiaa Fimekosta parikin kertaa, mutta eivät ole vaivautuneet
ottamaan asiasta selvää. Siellä ei palvelu pelaa, on muitakin kokemuksia.
Joissakin tykeissä on kalibrointi valmiina. Ainakin kameraseuramme WiewSonic PJ 250 mallissa.
Kalibroitaessa tykki pyytää mustaa sekä valkoista kuvaa ja kalibroi itsensä. Toimii myös. Tykissä
on lisäksi valittavissa suomenkielinen valikko.
tallennettu
lsippu
Käynyt

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 03.10.2005, 17:54:32 »

Mustan ja valkoisen "hämmentäminen" on aivan eriasia kuin profiilin teko tykille, yhdessäkään tykissä
ei ole vakiona laitteistoa millä tykille voi tehdä icc-profiilin, se tehdään aivan vastaavilla mittalaitteilla
kuin perusnäytölle. Kun ko. mitta-anturi asemoidaan tarkasti 30cm päähän kankaasta ja käynnistetään ohjelma,
niin se vertailee 6450 värin arvoja tehtaalla valmiiksi tallennettuihin vastaaviin värikenttiin ja rakentaa
niiden pohjalta korjailukäyrän jota kutsutaan ns. icc-profiiliksi. Tämä profiili tallennetaan ColorSync-profiileihin,
mistä se aktivoida ko. tykille käyttöön halutussa värilämpötilassa.
Tästä oli tuossa jutussani kysymys.
L. Sippu
tallennettu

isott
Tuore
*

Profiili
« Vastaus #5 : 04.10.2005, 07:13:45 »

Kyllä vanhemmallakin spyderillä voi kalibroida/profiloida LCD-näytön, ainakin meillä on paketissa mukana siihen tarvittavat palikat. En sitten tiedä onko tuosta ensimmäisestä spyderistä ollut myynnissä myös vähemmänvarusteltuja versioita. Sitä en tiedä löytyisikö siihen jostain jälkeenpäin osia...
tallennettu
lsippu
Käynyt

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 04.10.2005, 09:53:08 »

Ongelma ei ole LCD -DLP-tai CRT-näytöistä, vaan tykkiä profiloitaessa mitta-anturilta vaaditaan erittäin suurta herkkyyttä,
koska nyt mitataan kankaalta heijastuvaa valoa. Muilla näytöillä valo kulkee näyttöruudun läpi jolloin anturi on vain muutaman sentin päässä
valolähteestä. Tykkiä profiloitaessa huomioidaan myös kankaan värisävy ja tykin etäisyys kankaasta, mikä saattaa olla jopa 10 metriä.
L. Sippu
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.9 | SMF © 2006, Simple Machines LLC

Ylläpito: mehumaija@omenamehu.org
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.074 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.